Juus

Det låter som en kliché och en lögn, en kärlekssång.

Kategori: Allmänt

Hejsan!
Söndag idag och det innebär söndagsångest.
Alltid lika segt att veta att det är måndag och en ny skolvecka påväg.
Men ändå lite positivt, har en känsla av att den här veckan kommer gå snabbt.
Och snabba veckor tycker vi om, närmar oss sommarlovet med stora steg.

Gårdagen var väldigt vimsig men ändå sjukt rolig.
Kvällen började med att vi mötte upp Mira på tågstationen, som hade suttit där i en timme eftersom att hon hade kollat fel på tågtiderna. Men iallafall så 2 minuter innan tågets avgång stog det att tåget var inställt och att det inte skulle gå några mer tåg på hela kvällen eftersom att det hade vart någon gasexplosion uppe i typ sollentuna.
Dom skulle sätta in bussar istället, men inte kom det några. fan tänkte vi, nu är hela kvällen förstörd.
Men efter någon timmes extra väntan gick vi till busstationen och bestämde oss för att ta swebus istället. Så fick det bli!
Efter många arga och irriterade miner kom vi fram till norrköping där det vart jätte stressigt eftersom att vi skulle hinna hämta dricka hos emma, köpa grogg virke, Denise skulle upp till Marika och byta kläder och jag var tvungen att hämta nyckel hos min syster, på 20 minuter! För sen skulle John hämta oss vid Gu va gott.
Vi hann nästan. Men självklart väntade dom.
Väl framme på festen möttes vi av en hel del trevliga norrköpingskillar, och kvällen var igång.
Det vart allsång,dans, dialekter,ölspelet och mycket intressant snack.
"Jag tycker om din lukt. Du luktar liksom...hår. Hår som luktar gott", det måste nog bli kvällens roligaste och konstigaste kommentar.
Kvällen slutade iallafall med att jag,Denise,Mira och Oscar traskade hemmåt klockan 6 imorse, och det var redan ljust ute!
Efter många om och men vart det en mycket lyckad kväll (med sina brister), och trevligare folk får man nästan leta efter.

Och sen idag vaknade jag klockan 11 med ett ryck och trodde att jag hade missat mitt tåg.
Eftersom att mobilen var död och jag inte hade någon klocka så gick jag upp. Lite smått irriterad när jag väl såg vad klockan var så bestämde jag mig ändå för att vara uppe och umgås lite med min kära syster.
Och snäll som hon är gick hon och köpte jätte god frukost med grekiskt bröd och grönsaker. mumma.

Halv två gick vårat tåg hem till Nyköping och när vi kom hem gick jag och Denise och solade.
Så nu ser jag ut som en kräfta. SNYGGT!
Nej nu borde jag plugga lite, och sen kommer Denise och myser lite.

Och jag, jag älskar att du nästan ramlar omkull av minsta vindpust.
/Josefine

sötsötsöt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: