Juus

My fingertips remember what my eyes have missed

Kategori: Allmänt

Feed me with a kiss.

2 dagar kvar till julafton!
Helt knäppt, julafton, redan?!
Men jag tror att jag kommer komma i den rätta julspiriten när jag
väl kommer hem till Oxelösund.
Där brukar det alltid vara hur juligt som helst,
i alla fall på våran gata. Där nästan tävlar dom om mest julpynt
på hus & tomter, det kan man tro i alla fall. Det är hur fint och upplyst som helst.
Jätte mysigt.
Och sen komma in och kura ihop sig i soffan framför den öppna spisen.
Mer julstämning än så blir det nog inte.
Imorgon fyller mamma år också. Så då ska hon firas.

Igår kväll trodde jag att jag skulle skita på mig!
Fy fan vad rädd jag var.
Jag & Dexter var hemma och myste och lagade mat och såg på tv.
Och helt plötsligt börjar Dex gårunt och morra, dra bak ryggen och följa något
med blicken. och vågrade på förbi vissa ställen.
Och jag kunde absolut inte se någonting.
Så jag bar upp honom i soffan och då går han och sätter sig bakom min rygg
och bara skakar.
SPÖKHUND!
Jag vågade inte ens gå och tvätta av mig sminket,
så jag ringde mamma och hon fick vara kvar i telefonen medans jag
låste in mig på toan och tvättade av mig.
Och sen gick jag och la mig, med alla lampor tända utom en,
i hela lägenheten.
fy tusan!

Idag är jag nostalgisk till sommaren 2008.




Någonstans tog det stopp.
/Josefine

Kommentarer

  • Carla säger:

    ååh, den sommaren har många fina minnen! Vi måste ses, hur länge ä du kvar i oxelösund? <3

    2009-12-23 | 09:42:39
    Bloggadress: http://caarls.blogg.se/

Kommentera inlägget här: