Juus

Jag gick där i våren men den lyckan var kort.

Kategori: Allmänt

God morgon!
Idag var jag uppe med tuppen vilket inte är allt för vanligt när det gäller mig.
Men när man är hemma i Oxelösund kan man inte räkna med så mycket annat sålänge
man inte sover i gästrummet nere i källaren. (Fast där vågar inte jag sova själv!)
Fredag idag, och Maks & Jessica kommer hit ikväll. Men innan dess vet jag inte vad jag ska hitta på.
Tror det får bli en långpromenad med Ludde, ett varmt bad, laga kycklingsallad och ja. hm,
mamma och jag ska in till gumsbacken. Men hon slutar inte innan halv 5. så det blir senare.
Just nu är mitt kära hem i oxelösund ett stort renoveringsprojekt. Och det blir väldigt bra måste jag säga.
Badrummet är däremot klart, men sen är det köket och hallen som byggs om,
det blir riktigt luftigt och härligt. Jag gillar't!

För ungefär en halv timme sen sa jag till pappa "hoppas det inte kommer någon mer snö iår,
jag hatar snö".
Och vad händer. en kvart senare så bara öser det ner.
stora yviga snöflingor faller ner. Min vanliga tur. hah.
Men hoppas det är så varmt på backen att det inte kommer hinna lägga sig!

Nu ska jag ringa och väcka min kärlek som har mycket att stå i idag.
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: