Juus

Och allting svartnar i panik när du ser att alla redan har en dans

Kategori: Allmänt

Nu ekar hela lägenheten,
allt är packat i olika kartonger, mina.. & hans.
Det känns jätte tråkigt att behöva flytta igen.
Men vi behöver det här, för att allt ska bli bra igen.
Idag flyttar Maks & hans mamma till deras nya lägenhet,
så nu har vi flyttat soffan, bänken och alla hans andra grejer dit.
Och det känns jätte jobbigt, mest för att man har sett fram emot att flytta
till större, med våran balkong, vårat badkar och vårat blommiga kök.
Hur vi skulle kunna äta frukost på balkongen såfort det blir vår,
hur mysigt det skulle vara att sitta där. Fast att det egentligen skulle vara liite för kallt.
Hur mysigt det skulle vara att ligga i sängen och läsa sin tidning, och han kommer hem
och kramar på en, för att sen somna tillsammans.
Men allt sånt får vänta. Vi har trots allt hela livet på oss att uppleva allt det där.
Och just nu vill jag bara att vi ska bli vi som vi var förr.
För vi var bäst, och det vet jag att vi kan bli igen.
Du & jag, tillsammans är vi oslagbara.

Men samtidigt ser jag fram emot att flytta tillbaka till Nygatan,
få inreda min lägenhet, ha massa myskvällar och framför allt bo
i centrum igen.
Och dessutom kommer jag ha min Maks där med,
även om vi inte kommer bo ihop, så kommer han komma och sova kvar,
laga middagar och göra roliga saker.
Vi ska uppleva det som man normaltsett upplever innan man flyttar ihop.
Och det är det vi behöver. Både han & jag.

Ikväll jobbar jag till klockan 2 inatt. Så jag sitter här på mitt golv, på en kudde
och tittar på tv. Hör hur Dexter går runt i lägenheten, lika uttråkad som jag är.
Skulle behöva lite sällskap..
Någon som vill sitta på golvet med mig och kanske äta något gott och se på idol?



Dagens låt:
Kent - klåparen


"Och du minns den du var med förakt, lite hat
Och man blir lik sin mor eller far
Du har förändrat ditt sätt, suddat ut varje spår
Men i själen din ja långt, långt in ekar tonåringens vrål

Och så blinkar det till
Och dom tänder alla ljus
Och du var ensam när du kom, nu har magin brunnit ut
Och så släcker dom ner
Alla skyltar alla ljus
Och när parken ligger tom, inser du att din kväll just tagit slut
Och allting är som förut".

/Josefine

Kommentarer


Kommentera inlägget här: