Juus

Du sprider solsken överallt

Kategori: Allmänt



Inne igen efter en långpromenad med Dexter,
det var riktigt skönt och det kändes som att man skulle kunnat
gå hur långt som helst om det inte hade vart så nedrans kallt.
Nu ska jag städa min lägenhet, det lilla som finns att städa.
Men det är ju alltid en tidsfördriv.
För sen kommer Sanna, Jocke, Krille & Adel hit för att se Johan Falk.
Jag är så himla trött idag så det ska bli skönt med en slapp kväll.

Jag längtar så otroligt mycket till våren nu,
eller i alla fall att all snö försvinner.
Så himla trött på att det ska man alltid ska frysa,
bli blöt & kall om fötterna och aldrig kunna känna sig fin när
man går ut för man ska ha lager på lager med kläder.
Och dessutom har jag tänkt att vara duktig och börja
springa några mornar i veckan när snön har försvunnit.
Nu är det så halt och jobbigt.
Så, försvinn snö! Nu!


Nej nu ska jag gå och diska!
/Josefine



Kommentarer


Kommentera inlägget här: